EDITIE 2018: Nr 4
Bekijk magazine
EDITIE 2018: Nr 3
Bekijk magazine
EDITIE 2018: nr 2
Bekijk magazine
EDITIE 2018: nr 1
Bekijk magazine
EDITIE 2017: Nr 4
Bekijk online
EDITIE 2017: Nr 3
Bekijk online
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • EDITIE 2018: Nr 4
  • EDITIE 2018: Nr 3
  • EDITIE 2018: nr 2
  • EDITIE 2018: nr 1
  • EDITIE 2017: Nr 4
  • EDITIE 2017: Nr 3

Vijf tips om beter te slapen

De helft van de volwassenen in ons land slaapt slecht, te weinig, wordt te vroeg wakker. Velen laten zich verleiden tot het slikken van slaappillen. Dat kan eens een nachtje helpen, maar uiteindelijk wordt het een verslaving en beschadigt de gezondheid. Omdat de REM-slaap wegvalt door slaappillen, herstelt het organisme zich niet. Je kan beter een nachtje doorwoelen, want ’s anderendaags slaap je dan toch.

Het is beter om een aantal rituelen in te bouwen en voorzorgsmaatregelen te nemen zodat je beter kan slapen. De slaap is van groot belang voor de gezondheid: het hart, het immuunsysteem, de pancreas, tegen obesitas enz. Daarom deze tips:

  1. Maak elke avond een korte wandeling, ook als je in de stad woont. Even een blokje om. Dat geeft frisse lucht, maakt je gedachten leeg, je ontmoet mensen. Heb je een grasperkje in de tuin, stap dan blootsvoets wat rond om het lichaam te ontladen.
  2. Kijk een half uur tot een uur voor het slapen gaan geen tv meer en werk niet meer op de computer of tablet. Het licht hindert het slaaphormoon melatonine.
  3. Drink een warme drank met honing: lindethee of kamillethee.
  4. Lees wat of voer een aangenaam gesprek.
  5. Gebruik een goed natuurlijk slaapmiddel als het te moeilijk wordt, bijvoorbeeld Escholcin van Fytobell.

Op die manier zal het inslapen veel gemakkelijker gaan en wordt je gezondheid best gediend.

Escholcin is bij uw apotheker verkrijgbaar in druppels of tabletten. Dit met de volgende cnk-bestelcode:

Escholcin 100ml cnk-besteldcode: 2899-912 of Escholcin tabletten 90st. cnk-bestelcode 2971-07.

Vraag een gratis staal van Escholcin tabletten: klik hier.

 

Log in om reacties te plaatsen