feb 4, 2020 | Alle tips, Gezondheid | 0 Reacties

Geen paniek voor het Coronavirus!

Iedereen kijkt een beetje uit naar het goede of liever betere nieuws dat het aantal besmettingen met het Coronavirus aan het dalen is en dat het risico voor China en de rest van de wereld afneemt. Dat is logisch, want al een paar honderd doden en tienduizend besmettingen is niet niks. Ook in ons land werden reizigers die terugkeerden uit China in quarantaine gehouden om het zekere voor het onzekere te houden. Je weet maar nooit. In Duitsland vallen er al doden te betreuren en in Frankrijk zijn er ook al besmettingen.

Maar wat kan je doen? Wachten op een vaccin: daarover zijn de meningen verdeeld, want paniek kan iemand ook lichtzinnig naar behandelingen doen grijpen of verlangen die helemaal niet nodig zijn en die enkel dienen om de lobby een plezier te doen. Herinner u de wereldpaniek met de vogelgriep en het SARS-virus. Uiteindelijk blijkt enkel de “farma” er groot voordeel te hebben uit gehaald en was de paniek vooral gebaseerd op winstbejag.

Het Coronavirus is zwakker dan het SARS-virus waarover destijds zoveel commotie was. Verzorg je weerstand en je bent veiliger.

Moet je dan met de armen gekruist zitten wachten op het toeval, of het noodlot? Zeker niet. Je moet het lot niet uitdagen en vooral de handen goed wassen en onnodig contact met zieke mensen vermijden, maar dat geldt ook voor de gewone griep of influenza, zelfs voor een verkoudheid. Het allerbelangrijkste is de handen goed wassen, want virussen en bacteriën worden vooral via de handen overgedragen. Ook, niet met de handen in de ogen wrijven, of in de neus krabben nadat je iemand een hand hebt gegeven. En vooral zorgen voor een ijzersterke immuniteit.

Dat doe je op verschillende manieren. Eerst en vooral moet je de darmflora verzorgen en maken dat die gezond is.

Dat kan best door gezond voedsel, geen geraffineerde suiker, geen alcohol, geen tabak, veel fruit en groenten, weinig rood vlees. Want op dit moment is vooral de vitamine C en de vitamine D van belang. Dus fruit en groenten.

Vitamine D krijg je vooral van de zon, of door roomboter, niet door margarine of minderwaardige oliën. Je kan vitamine D ook uit het potje halen, evenals vitamine C, maar in de natuur is alles in balans en de co-factoren spelen een even grote rol.

Dagelijks een flinke wandeling zal de bloedsomloop activeren, de weerstand verhogen en als je dat aanvult met Echinacea en probiotica dan ben je goed bezig. Zuurkool is bijvoorbeeld een goede bron van probiotica, ook yoghurt, maar dan moet je zeker zijn dat je echte yoghurt met de juiste bacteriën hebt, want tegenwoordig komt heel veel van de voeding uit de scheikunde. Niet goed bezig dus!

Een tip: probiotica vind je in Digesbiose van Fytobell.

Je vindt Digesbiose van Fytobell in de apotheek met CNK-bestelnummer: 1752-278. Of je kan het ook online bestellen via www.almed.be of via www.boverte.com.

En ook een uitstekende tip: Je vindt Echinacea best in Echinabell van Fytobell, verrijkt met vitamine C.

Je vindt Echinabell van Fytobell in de apotheek met CNK-bestelnummer: 2898-963. Of je kan het ook online bestellen via www.almed.be of via www.boverte.com.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Wat doet tabak met je lichaam?

Deel 1 De ruzie tussen rokers en niet-rokers is zo’n beetje geluwd, vooral omdat fervente rokers, met het ouder worden ook gaan inzien dat het hoe dan ook nadelig is te roken. Bovendien heeft de wetgever de jongste jaren een aantal beslissingen genomen waardoor...

Lees meer

Het beste medicijn: gezond voedsel

Goed voedsel is belangrijk en variatie is noodzakelijk. Elke soort voedsel heeft bijzondere eigenschappen en niet alle voedsel heeft dezelfde eigenschappen. De natuur bewijst het ook door ons op elk moment van een ander seizoen ons een verschillend soort voedsel aan...

Lees meer