mei 20, 2019 | Actueel | 0 Reacties

Pepermuntgeur doet verkopen

Geuren kunnen het koopgedrag van mensen sterk beïnvloeden. Amerikaanse wetenschappers zijn tot de ontdekking gekomen dat klanten vlugger naar een lekker ruikende winkel terugkeren dan naar een winkel waar een vieze of muffe lucht hangt.

De geur van pepermunt, maar ook van citrusvruchten doet de verkoop blijkbaar gevoelig stijgen.

Bovendien zijn ze van mening dat de koopwaar die ze zich in een milieu met een prettige geur aanschaffen, van een betere kwaliteit is dan die in andere verkooppunten. De geleerden kwamen verder tot de vaststelling dat consumenten vooral gesteld zijn op de geur van pepermunt en citrusvruchten.

De geur van gember heeft daarentegen een negatieve invloed op het koopgedrag. Tegenwoordig zijn er firma’s die zich daarmee bezig houden en afhankelijk van het product dat
te koop wordt gesteld in de winkel of warenhuis,
de ideale geur samenstellen.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Is de zon nog even gevaarlijk in september?

Voor de overgrote meerderheid van toeristen die naar het zuiden trekken op vakantie is de zon en het zonnebad het ultieme doel. De ontsnapping uit de dagelijkse sleur, het werk, de vervelende gewoontes kan pas volledig zijn als er voldoende zon bij komt. Daar hebben...

Lees meer

Hoe krijg je betere resultaten op school?

Gewoonlijk worden goede voornemens gereserveerd voor de periode rond het nieuwe jaar. Dat is natuurlijk een uitstekend idee, maar eigenlijk past het evengoed om dat op 1 september te doen. De reden is duidelijk: het nieuwe schooljaar begint, het nieuwe werkjaar in...

Lees meer

Is uw voeding ook uw medicijn?

“We zijn wat we eten”. En “Laat uw voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voeding. Deze legendarische uitspraak van de grondlegger van de geneeskunde Hippocrates, heeft nog altijd niets van zijn waarde ingeboet. De natuur verschaft ons alle dingen die we nodig...

Lees meer