dec 5, 2019 | Alle tips, Wetenschap | 0 Reacties

Televisie beïnvloedt koopgedrag van kinderen negatief

Een team van Duitse pedagogen vreest voor de toekomst van de kinderen, vooral sinds een studie bij onze Europese buren aan het licht bracht dat Duitse kinderen tussen drie en dertien jaar dagelijks gemiddeld anderhalf uur naar de televisie kijken, en nu ook weer de smartphone of tablet en daardoor samen meer dan twaalf minuten reclameboodschappen te verwerken krijgen.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat het kijkgedrag van kinderen hun toekomstig gedrag als consument negatief zal beïnvloeden.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat dit hun toekomstige gedrag als consument negatief kan beïnvloeden. Reclame wordt voorgesteld als een noodzakelijk element van het dagelijks leven met producten die zogenaamd “onmisbaar” zijn. Het kost handenvol geld en bovendien verslapt het de kritische geest van jongeren.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Gezonde kracht komt uit de natuur

We leven in een tijd waarin “wetenschap” heilig is en diegene die er zich van bedient spreekt als god-de-vader. Dus: onfeilbaar, niet betwistbaar, niet mogelijk om het in vraag te stellen. Wat vroeger bij kerkelijke instituten als een dogma werd verkondigd, gebeurt nu...

Lees meer

Last van winterhanden en wintervoeten?

Je kunt je afvragen hoe het komt dat dieren niet doodvallen tijdens de ijzige winterkou: vriesweer en daarbovenop nog ijsregen of sneeuw en een ijzige wind. Geen weer om een hond door te jagen zegt men vaak. De vogels hebben daar blijkbaar geen last van, honden...

Lees meer