dec 5, 2019 | Alle tips, Wetenschap | 0 Reacties

Televisie beïnvloedt koopgedrag van kinderen negatief

Een team van Duitse pedagogen vreest voor de toekomst van de kinderen, vooral sinds een studie bij onze Europese buren aan het licht bracht dat Duitse kinderen tussen drie en dertien jaar dagelijks gemiddeld anderhalf uur naar de televisie kijken, en nu ook weer de smartphone of tablet en daardoor samen meer dan twaalf minuten reclameboodschappen te verwerken krijgen.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat het kijkgedrag van kinderen hun toekomstig gedrag als consument negatief zal beïnvloeden.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat dit hun toekomstige gedrag als consument negatief kan beïnvloeden. Reclame wordt voorgesteld als een noodzakelijk element van het dagelijks leven met producten die zogenaamd “onmisbaar” zijn. Het kost handenvol geld en bovendien verslapt het de kritische geest van jongeren.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Neen, de menopauze maakt geen eind aan alle vreugde

Elke vrouw maakt het ooit mee: bij de ene wat vroeger dan bij de andere en dat is gewoonlijk erfelijk bepaald, tenzij het vroeger komt vanwege een trauma of ziekte: de menopauze. De menopauze zelf is een compleet natuurlijke “gebeurtenis” en beslist geen ziekte. Er...

Lees meer

Het recept voor een gelukkiger leven

Wat is het belangrijkste in het leven? Dat je gelukkig bent, dat je uitzicht hebt op een mooie en zekere toekomst voor jezelf en je gezin, dat je gezond bent en dat je kinderen en je partner het goed maken. Maar bovenal die wensen torent torenhoog de ultieme wens:...

Lees meer

BERNAGIE verjongt je huid en je geest

De natuur is wondermooi gemaakt en er is niemand ter wereld die niet verfrist en beter uit een natuurbad tevoorschijn komt. De planten en de kleuren dragen daartoe bij. Maar er zijn nog meer kwaliteiten die besloten liggen in de natuur. Je moet ze leren kennen en...

Lees meer