dec 5, 2019 | Alle tips, Wetenschap | 0 Reacties

Televisie beïnvloedt koopgedrag van kinderen negatief

Een team van Duitse pedagogen vreest voor de toekomst van de kinderen, vooral sinds een studie bij onze Europese buren aan het licht bracht dat Duitse kinderen tussen drie en dertien jaar dagelijks gemiddeld anderhalf uur naar de televisie kijken, en nu ook weer de smartphone of tablet en daardoor samen meer dan twaalf minuten reclameboodschappen te verwerken krijgen.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat het kijkgedrag van kinderen hun toekomstig gedrag als consument negatief zal beïnvloeden.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat dit hun toekomstige gedrag als consument negatief kan beïnvloeden. Reclame wordt voorgesteld als een noodzakelijk element van het dagelijks leven met producten die zogenaamd “onmisbaar” zijn. Het kost handenvol geld en bovendien verslapt het de kritische geest van jongeren.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Opgepast: ook na de week van de teek!

Stel dat na een telling vastgesteld wordt dat er op één vierkante kilometer honderdduizend mensen wonen. Dat lijkt gigantisch veel en onmogelijk en het zou trouwens leiden tot gevaarlijke toestanden. Want waar veel mensen op een beperkte oppervlakte wonen stijgt het...

Lees meer