dec 5, 2019 | Alle tips, Wetenschap | 0 Reacties

Televisie beïnvloedt koopgedrag van kinderen negatief

Een team van Duitse pedagogen vreest voor de toekomst van de kinderen, vooral sinds een studie bij onze Europese buren aan het licht bracht dat Duitse kinderen tussen drie en dertien jaar dagelijks gemiddeld anderhalf uur naar de televisie kijken, en nu ook weer de smartphone of tablet en daardoor samen meer dan twaalf minuten reclameboodschappen te verwerken krijgen.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat het kijkgedrag van kinderen hun toekomstig gedrag als consument negatief zal beïnvloeden.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat dit hun toekomstige gedrag als consument negatief kan beïnvloeden. Reclame wordt voorgesteld als een noodzakelijk element van het dagelijks leven met producten die zogenaamd “onmisbaar” zijn. Het kost handenvol geld en bovendien verslapt het de kritische geest van jongeren.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Als vrouwen klagen is dat doorgaans terecht

Veel vrouwen krijgen van hun omgeving dikwijls het verwijt dat ze emotioneel zijn, dat ze hun ongemakken zelf fabriceren in hun fantasie en dat ze positiever moeten denken. Vrouwen klagen niet zo gemakkelijk als mannen en als ze een probleem ervaren is dat doorgaans...

Lees meer

Epidemie op komst? Geen last van!

Elke dag hoor je iets over een epidemie: verkoudheid, griep, RSV, covid, buikgriep, diarree, maagaandoeningen… het houdt niet op. Dat alles met de feestweken die in aantocht zijn, geen leuke vooruitzichten. Ontelbaar zijn de patiënten die de feestweken in bed moeten...

Lees meer

Ben je ook op zoek naar “het geluk”?

Het heeft natuurlijk geen betekenis, maar vooral in deze periode van het jaar, de feestweken, de glitter en lampjes, de muziek, vragen veel mensen zich af of het allemaal wel echt is, een betekenis heeft of klatergoud is. Vooral de tegenstellingen vallen vaak zwaar,...

Lees meer