dec 5, 2019 | Alle tips, Wetenschap | 0 Reacties

Televisie beïnvloedt koopgedrag van kinderen negatief

Een team van Duitse pedagogen vreest voor de toekomst van de kinderen, vooral sinds een studie bij onze Europese buren aan het licht bracht dat Duitse kinderen tussen drie en dertien jaar dagelijks gemiddeld anderhalf uur naar de televisie kijken, en nu ook weer de smartphone of tablet en daardoor samen meer dan twaalf minuten reclameboodschappen te verwerken krijgen.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat het kijkgedrag van kinderen hun toekomstig gedrag als consument negatief zal beïnvloeden.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat dit hun toekomstige gedrag als consument negatief kan beïnvloeden. Reclame wordt voorgesteld als een noodzakelijk element van het dagelijks leven met producten die zogenaamd “onmisbaar” zijn. Het kost handenvol geld en bovendien verslapt het de kritische geest van jongeren.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Waarom is hepatitis zo gevaarlijk?

Als je door een ongeval één been verliest, dan ziet je leven er nadien helemaal anders uit: je hinkt en je kunt bepaalde sporten of activiteiten niet meer uitoefenen. Toch kun je nog perfect verder leven, zij het met beperkingen. Maar als je lever ziek wordt en...

Lees meer

Help, ik weeg te veel

Obesitas is een probleem van de tijd. Het is eigenlijk een ziekte van de welstand. Tijdens de oorlogsperiode was het fenomeen onbekend en lange jaren nadien ook niet. De weelde stapelde zich niet op in de heup- en buikregio’s, gewoon omdat er geen weelde was. Intussen...

Lees meer

Hoe veeg je de rimpels uit je gezicht?

Niemand haalt het in zijn hoofd om als je iemand lagere tijd niet hebt gezien uit te roepen: “ho, ben jij dat, je ziet er ouder uit, ik had je niet herkend”. Het zou onfatsoenlijk zijn en bovendien kwetst het iedereen. Vooral vrouwen n zijn er mee bezig. Vandaar dat...

Lees meer