dec 5, 2019 | Alle tips, Wetenschap | 0 Reacties

Televisie beïnvloedt koopgedrag van kinderen negatief

Een team van Duitse pedagogen vreest voor de toekomst van de kinderen, vooral sinds een studie bij onze Europese buren aan het licht bracht dat Duitse kinderen tussen drie en dertien jaar dagelijks gemiddeld anderhalf uur naar de televisie kijken, en nu ook weer de smartphone of tablet en daardoor samen meer dan twaalf minuten reclameboodschappen te verwerken krijgen.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat het kijkgedrag van kinderen hun toekomstig gedrag als consument negatief zal beïnvloeden.

Duitse opvoedkundigen vrezen dat dit hun toekomstige gedrag als consument negatief kan beïnvloeden. Reclame wordt voorgesteld als een noodzakelijk element van het dagelijks leven met producten die zogenaamd “onmisbaar” zijn. Het kost handenvol geld en bovendien verslapt het de kritische geest van jongeren.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Minder kans op griep deze winter? Hoezo?

Griep is een erg besmettelijke ziekte en wordt overgebracht door een virus. Je kunt het een beetje vergelijken met Covid, dat ook afkomstig is van een virus, maar aan griep zijn we wel al wat meer gewend. Velen hebben antistoffen opgebouwd, maar zoals alle virussen...

Lees meer

Hoge bloeddruk: de geniepige doder

We zijn eigenlijk niet goed bezig. Slapeloosheid, stress, burn-out, agressie, problemen, vrees en angsten, zelfs existentiële angst, onzekerheid over de toekomst, sterfgevallen in de familie, langdurige ziekten, pandemieën, winter en winterziekten… het zijn allemaal...

Lees meer

Vertroetel je metabolisme en leef langer

Wie herinnert zich niet de fameuze uitspraken van wijlen dokter Herman Lecompte, die beweerde dat hij duizend jaar kon worden; Het geheim: de afbraak stoppen door middel van vitamines en antioxidanten, want daar lag het geheim van een lang en gezond leven. Eigenlijk...

Lees meer