okt 15, 2020 | Alle tips, Gezondheid | 0 Reacties

Mooie gladde benen… maar ontharen doe je beter niet op gelijk welk moment

Het is geen gemakkelijke tijd. Vooral de vrije tijd is beknot en de gelegenheden om die te beoefenen ook. Gelukkig is er de natuur die een altijd boeiend schouwspel van verandering van kleuren, vormen, geuren, vergezichten biedt en die je bovendien gratis cadeau krijgt van de schepping. Onderzoek heeft aangetoond dat wie tijdens de eerste lockdown kon genieten van de natuur in zijn omgeving, beter sliep, minder het slachtoffer werd van depressieve gevoelens en ook een beter immuunsysteem had.

Dus moeten we er het maximum uithalen van wat nog kan en veilig is. De natuur is daar de belangrijkste factor van.

Ook fitness kan gelukkig nog. Wie aan sport doet is en blijft gezonder, leeft langer, ziet er jonger uit en voelt zich beter in zijn vel. Maar ook dat vel moet goed verzorgd worden en zowel voor anderen als voor jezelf moet ernaar getracht worden er zo verzorgd en zo aantrekkelijk mogelijk uit te zien. Dat betekent: huid verzorgen.

Mooie gladde benen zonder vervelende donsjes zijn een sieraad voor elke vrouw. Daarom is het goed de huid van de benen extra te verzorgen door de haartjes weg te halen en een goede hydraterende verzorging toe te passen.

Dat is niet enkel de gezichtshuid, maar het hele lichaam. Daarom is het ook interessant om wisseldouches te nemen, koud af te douchen na een warm bad en te genieten van eenvoudige dingen in de eigen badkamer. En hoe kan je er op zijn voordeligst uitzien? Door jezelf goed te voelen en dat kan door je goed te verzorgen. Voor dames is dat bijvoorbeeld er op en top vrouwelijk uit te zien en daar hoort een gladde, schone huid bij. Gelukkig hoeven ze niet zoals mannen dagelijks het scheermes te hanteren, maar gladde benen en het wegtoveren van overtollige haargroei horen daar bij. Want haargroei op de benen staat niet vrouwelijk. Ons schoonheidsbeeld heeft dat zo gevormd.

Natuurlijk hebben erfelijke aanleg en hormonen er mee te maken, maar door persoonlijke verzorging kun je gemakkelijk aan dat ideaalbeeld voldoen, want niets is mooier dan mooie verzorgde vrouwelijke benen.

Voor wie het niet ziet zitten om dat professioneel in een gespecialiseerd instituut te laten doen, of er het geld niet voor over heeft, blijft de zelfverzorging in de eigen badkamer en dat kan perfect lukken en een even mooi resultaat geven. Je moet enkel weten hoe en het is wel wat bewerkelijker.

Ontsierende haartjes horen niet op thuis op mooi verzorgde benen van een vrouw. Dat hebben de meeste dames wel begrepen.

Er bestaan evenwel heel wat systemen om er komaf mee te maken: van elektrisch ontharen, via scheren, tot epilatie met was en ook laserbehandeling waarvan sommige methodes definitieve ontharing beloven.

Ontharen met was, ook waxen genoemd, is ook de meest pijnlijke methode, wat men er ook van zegt. Je kan die vervelende ervaring wel verminderen door het moment waarop je een waxbehandeling laat toepassen, goed uit te kiezen. Omdat de huid veel gevoeliger is rond de periode van de maandstonden, is het beter de epilatie met was op een ander moment te laten doen, want de huid en de spieren zijn dan meer gespannen en veel gevoeliger, het proces verloopt veel pijnlijker. Wie één tot een aantal dagen na de maandstonden wacht, heeft minder pijn en de epilatie verloopt vlotter.

Wat nog het vlotst van al gaat: scheren. Je kan dat elektrisch doen en tegenwoordig bestaan er goede elektrische ontharingstoestellen, maar het nadeel is wel dat je het geregeld moet doen, om de twee dagen, zelfs dagelijks als je een gladde huid wil en niet wil opvallen. Daartegenover is het klassieke scheermesje wel beter omdat het gladder scheert. Maar ook hier moet je een aantal voorzorgen in acht nemen.

  • Kies een nieuw scheermesje. De multi-mesjes zijn het beste en de scheermesjes voor mannen zijn beter omdat ze sterker zijn en meerdere keren kunnen toegepast worden.
  • Scheer nooit op een droog been, doe dat na of in het bad. Dan zijn de haartjes soepeler, minder stug en ze zullen zich gemakkelijker plooien bij het scheren.
  • Scheer ook niet als je te lang in bad hebt gezeten, want dan begint onder invloed van het warme water de huid te dehydrateren en wordt rimpelig.
  • Scheer tegen de haargroeirichting in, dan is het resultaat het mooist en keren de haartjes minder snel terug.
  • Begin met een scrubbing van de huid, dan wordt die zuiverder en gemakkelijker om te scheren. Dat kan eventueel zelfs met grof zout.
  • Scheer altijd in korte zones en herhaal de scheerbeurt op die oppervlakte.
  • Scheer ook de dijen, helemaal rondom zodat het complete been een zacht gevoel heeft. Het is potsierlijk als enkel de onderbenen glad zijn.
  • Voor een kort en ultra glad resultaat is het best om tegen de haargroeirichting in te scheren, maar als je een erg gevoelige huid hebt die rap geïrriteerd is en rood ziet, is het beter dat niet te doen. Het resultaat is wel niet zo ultrakort als zou je tegen de haarrichting in scheren, maar het is ook goed, en misschien moet je het dan een keertje meer doen, maar het resultaat mag gezien worden.
  • Vergeet niet na afloop de huid van de geschoren zones weer te hydrateren met een aangepaste lotion of hydraterende en voedende crème. Aloë Vera is daarvoor uitermate geschikt, omdat de huid extra gevoed wordt.

Een tip: Aloë Vera-crème van Ellen Dee.

Je kan de Aloë Vera-crème van Ellen Dee online bestellen via www.boverte.com of via www.almed.be. Je zal gelukkig zijn zo’n mooie verzorgde benen te hebben.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Minder kans op griep deze winter? Hoezo?

Griep is een erg besmettelijke ziekte en wordt overgebracht door een virus. Je kunt het een beetje vergelijken met Covid, dat ook afkomstig is van een virus, maar aan griep zijn we wel al wat meer gewend. Velen hebben antistoffen opgebouwd, maar zoals alle virussen...

Lees meer

Hoge bloeddruk: de geniepige doder

We zijn eigenlijk niet goed bezig. Slapeloosheid, stress, burn-out, agressie, problemen, vrees en angsten, zelfs existentiële angst, onzekerheid over de toekomst, sterfgevallen in de familie, langdurige ziekten, pandemieën, winter en winterziekten… het zijn allemaal...

Lees meer